Ochrona środowiska - Gmina Mirzec

Gospodarka odpadami

 

1. Zasady dotyczące prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi

  Nowe zasady gospodarki odpadami >>

 Zachęcamy Państwa do zapoznania się z informacjami na temat zmian w ustawie pod adresem naszesmieci.mos.gov.pl

 2. System w praktyce

 System gospodarki odpadami komunalnymi >>

 3. Zasady segregacji odpadów komunalnych

 Jak prawidłowo segregować odpady ? >>

 Darmowa gra edukacyjna dla dzieci od Ministerstwa Środowiska >>

 Informacja – odpady remontowo-budowlane >>

 Informacja – odpady wielkogabarytowe oraz zużyte opony samochodowe >>

 Informacja – zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny z gospodarstw domowych >>

 Informacja – przeterminowane leki >>

 Informacja – zużyte baterie >>

 Sens hierarchii postępowania z odpadami >>

 4. Kompostowanie

 Przydomowe kompostowanie odpadów >>

 5. Harmonogramy wywozu odpadów i stawki opłat za odpady

  Harmonogram wywozu odpadów w okresie 01.01.2024-31.12.2024 >>

 Stawki opłat za odpady >>

 6. Usuwanie odpadów zawierających azbest

 Informacja o realizacji programu usuwania wyrobów zawierających azbest na terenie gminy Mirzec w 2017r.

 Informacja o realizacji programu usuwania wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Mirzec w 2018r.

 Informacja o realizacji programu usuwania wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Mirzec w 2019r.

Informacja o realizacji programu usuwania wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Mirzec w 2020r.

 Informacja o realizacji programu usuwania wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Mirzec w 2021r.

 Informacja o realizacji programu usuwania wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Mirzec w 2022r.

Informacja o realizacji programu usuwania wyrobów zawierających azbest na terenie gminy Mirzec w 2023r. 

Informacja o realizacji programu usuwania wyrobów zawierajacych azbest na terenie gminy Mirzec w 2024r. 

Wniosek o usunięcie odpadów zawierających azbest >>

 Wniosek o demontaż i usunięcie odpadów zawierających azbest >>

 Informacja o odpadach zawierających azbest >>

Obowiązki właścicieli i zarządców nieruchomości >>

7. Druki do pobrania

 Deklaracja o wysokości opłaty za śmieci >>

 Oświadczenie – zał. do deklaracji >>

 Formularz „zwrotu/przyjęcia odpadów” opakowaniowych po środkach ochrony roślin w ramach systemu zbiórki opakowań PSOR >>

 8. Podstawa prawna

 Prawo krajowe 1. Ustawa z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019r. poz. 2010, z późn. zm.) 2. Ustawa z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2020r. poz. 797, z późn. zm.)

 Prawo lokalne

 1. UCHWAŁA NR XXIV/162/2020 RADY GMINY  W MIRCU z dnia 30 kwietnia 2020r. w sprawie: uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Mirzec

 2. UCHWAŁA NR XXIV/161/2020 RADY GMINY w MIRCU z dnia 30 kwietnia 2020r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi

UCHWAŁA NR XXVIII/192/2020 RADY GMINY w MIRCU z dnia 27 sierpnia 2020r. w sprawie zmiany uchwały Rady  Gminy w  Mircu w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi

 3. Uchwała NR XXVIII/172/2012 Rady Gminy w Mircu z dnia 27 grudnia 2012 roku w sprawie: określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu  nieczystości ciekłych na terenie gminy Mirzec.

 4. Uchwała NR XXVIII/173/2012 Rady Gminy w Mircu z dnia 27 grudnia 2012 roku w sprawie: ustalenia górnych stawek opłat za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie gminy Mirzec.

 5. UCHWAŁA NR XXIV/163/2020 RADY GMINY w MIRCU z dnia 30 kwietnia 2020r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i ustalenia wysokości stawki tej opłaty

 6. UCHWAŁA NR XXIV/164/2020 RADY GMINY w MIRCU z dnia 30 kwietnia 2020r. w sprawie ustalenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości

 7. Uchwała Nr XXV/163/2016 Rady Gminy w Mircu z dnia 29 czerwca 2016r.w sprawie: terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Mirzec.

 9. Wykaz podmiotów wpisanych do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Mirzec

Wykaz podmiotów >>

 Informacja >>

 Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej >>

 10. Informacja o miejscach zagospodarowania przez podmioty odbierające odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Mirzec niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, bioodpadów stanowiących odpady komunalne oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania.

 Informacja  >>

 11. Informacja o osiągniętym przez gminę Mirzec oraz podmioty odbierające odpady komunalne na podstawie umowy z właścicielem nieruchomości, w danym roku kalendarzowym, wymaganym poziomie przygotowania do ponownego użycia i recyklingu, poziomie składowania odpadów komunalnych i odpadów pochodzących z przetwarzania odpadów komunalnych oraz poziomie ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania.

Informacja o osiągniętych przez gminę Mirzec poziomach odzysku:

  2012r.>>  2013r.>>  2014r.>>   2015r.>>   2016 r. >> 2017 r. >>  2018 r. >>  2019r. >>  2020 r.>>  2021>>  2022>> 2023>>

Informacja o osiągniętych przez podmioty odbierające odpady poziomach odzysku:

2016r. >>  2017r. >>   2018r. >>  2019r.>>  2020 r.>>    2021>>    2022>> 2023>>

12. Informacja o podmiotach zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny pochodzący z gospodarstw domowych

 Wykaz podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny z gospodarstw domowych >>

 

 13. Informacja o podmiotach odbierających odpady komunalne  od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Mirzec

  Informacja  >>

14. Analiza stanu gospodarki odpadami

 -2012 r.      -2013 r.   – 2014r. – 2015r. – 2016r. – 2017r. – 2018r. – 2019r.  -2020r. – 2021r.  -2022r.  2023r.

15. Najczęściej zadawane pytania

 Pytania i odpowiedzi >>

16. Kontakt

Wszelkie pytania, uwagi lub nieprawidłowości związane z odbiorem odpadów prosimy zgłaszać:

– telefonicznie pod nr 41 276 71 93

Gospodarka wodno - ściekowa

Ochrona powietrza

1. Jakość powietrza. 

Aktualności dotyczące jakości powietrza na terenie województwa świętokrzyskiego, informacje o dotacjach oraz Program Ochrony Powietrza dla Województwa Świętokrzyskiego  i Plan działań krótkoterminowych można śledzić na stronie: https://powietrze.swietokrzyskie.pro/

Gmina Mirzec posiada zainstalowany czujnik jakości powietrza, który znajduje się na budynku Szkoły Podstawowej w Mircu.

Aktualny pomiar czujnika na stronie https://airly.org/map/en/#51.137424,21.05658,i18533

2. Sprawozdanie z realizacji programu ochrony powietrza za 2021r.
Sprawozdanie z realizacji programu ochrony powietrza

 3. Sprawozdanie z realizacji programu ochrony powietrza za 2022r.

Sprawozdanie z realizacji programu ochrony powietrza

4. Sprawozdanie z realizacji programu ochrony powietrza za 2023r.

Sprawozdanie za 2023 rok. 

5. Plan kontroli.

Plan kontroli

Ochrona zwierząt

1. Program opieki nad zwierzętami
Rok 2020 >>>
Rok 2021 >>>
Rok 2022 >>>
Rok 2023 >>>
Rok 2024 >>>

2. Dofinansowanie do sterylizacji/kastracji psów i kotów

Załącznik do Zarządzenia Nr 0050.9.2024 Wójta Gminy Mirzec z dnia 31 stycznia 2024r. „Regulamin dofinansowania do zabiegów sterylizacji lub kastracji psów i kotów na terenie gminy Mirzec w 2024 roku” >>>

Wzór wniosku o dofinansowanie zabiegu kastracji/ sterylizacji psa/ kota >>>

3. Prowadzenie hodowli lub utrzymywanie psa rasy uznawanej za agresywną 

Prowadzenie hodowli lub utrzymywanie psa rasy uznawanej za agresywną wymaga zezwolenia wydanego przez wójta właściwego ze względu na planowane miejsce prowadzenia hodowli lub utrzymywania psa na wniosek osoby zamierzającej prowadzić taką hodowlę lub utrzymywać takiego psa.

Rasy uznawane za agresywne to:

– amerykański pit bull terrier;
– pies z Majorki (Perro de Presa Mallorquin);
– buldog amerykański;
– dog argentyński;
– pies kanaryjski (Perro de Presa Canario);
– tosa inu;
– rottweiler;
– akbash dog;
– anatolian karabash;
– moskiewski stróżujący;
– owczarek kaukaski.

Wzór wniosku >>>

Opłaty: opłata skarbowa za zezwolenie 82 zł.
Czas oczekiwania na decyzję do  jednego miesiąca od daty złożenia wniosku.

4. Rejestr działalności regulowanej w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, prowadzenia grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części    

Podstawa prawna:

art. 7 ust. 1 pkt 3 i 4,  ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku  w gminach ( Dz. U. z 2024r. poz. 399)

Rejestr zezwoleń >>>

UCHWAŁA NR XXV/161/2016 Rady Gminy w Mircu z  dnia 29 czerwca 2016r. w sprawie: określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o udzielenie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami oraz w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części >>>

Wzór wniosku – o udzielenie zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie gminy Mirzec w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt >>>

Wzór wniosku – o udzielenie zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie gminy Mirzec w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami >>>

Wzór wniosku – o udzielenie zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie gminy Mirzec w zakresie grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części >>>

Klauzula RODO >>>

Opłaty: opłata skarbowa za wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, grzebowisk oraz spalarni zwłok zwierzęcych i ich części pobiera się opłatę w wysokości 616,00zł.

Czas oczekiwania na decyzję do jednego miesiąca od daty złożenia wniosku, a w sprawie szczególnie skomplikowanej w ciągu dwóch miesięcy.

Back to top