Zaproszenie do udziału w debacie nad Raportem o stanie Gminy Mirzec za rok 2024 - Gmina Mirzec

Stosownie do treści art. 28aa ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2024 r. poz. 1465, z późn.zm.) Wójt Gminy Mirzec zobowiązany jest w terminie do 31 maja przedstawić Radzie Gminy w Mircu raport o stanie gminy.

Raport obejmuje podsumowanie działalności Wójta w roku poprzednim tj. w 2024, w szczególności realizację polityk, programów i strategii oraz uchwał Rady Gminy w Mircu.

Rada Gminy rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana będzie uchwała
w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi. Sesja ta zaplanowana jest na dzień 26 czerwca 2025 r. (czwartek) godz. 900.

Nad przedstawionym przez Wójta ,,Raportem o stanie Gminy Mirzec za rok 2024 przeprowadza się debatę.

W debacie nad raportem mogą zabierać również głos mieszkańcy gminy Mirzec. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos, składa do Przewodniczącej Rady Gminy w Mircu pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Zgłoszenia przyjmowane są w Urzędzie Gminy w Mircu, Mirzec Stary 9, pok. 217 (Biuro Rady Gminy) do dnia 25 czerwca 2025 r. (środa) w godzinach pracy Urzędu czyli do godz.1530.

Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez Przewodniczącą Rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi maksymalnie 15.

Po zakończeniu debaty nad raportem o stanie gminy Rada Gminy w Mircu przeprowadzi głosowanie nad udzieleniem Wójtowi wotum zaufania. Zaproszenie do udziału w debacie nad Raportem o stanie Gminy Mirzec za rok 2024.

Przewodnicząca Rady Gminy w Mircu

/-/ Sylwia Błach

Powrót do góry