Dodatek do gazu. Co zrobić, aby go otrzymać? - Gmina Mirzec

Herb gminy Mirzec

Dodatek do gazu ma na celu ochronę osób o najniższych dochodach. Jest wypłacany w formie zwrotu podatku VAT (23%). Można go otrzymać po złożeniu stosownego wniosku.

O przyznanie dodatku do gazu mogą ubiegać się osoby o dochodach w wysokości:

  • 2 100 zł w przypadku jednoosobowego gospodarstwa domowego,
  • 1 500 zł w przypadku wieloosobowego gospodarstwa domowego.

Gospodarstwa, które używają pieców gazowych jako główne źródło ciepła, mogą także liczyć na zwrot podatku VAT. Wymagane jest to, aby piec był wpisany lub zgłoszony do CEEB.

Żeby dostać dodatek do gazu, trzeba będzie złożyć wniosek o refundację podatku VAT. Wniosek należy złożyć w urzędzie gminy w ciągu 30 dni od dnia otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych.

Do wniosku o zwrot podatku VAT za gaz trzeba będzie załączyć:

  • umowę zawartą przez odbiorcę paliw gazowych z przedsiębiorstwem energetycznym wykonującym działalność gospodarczą w zakresie obrotu paliwami gazowymi lub jej kopię,
  • fakturę dokumentującą dostarczenie paliw gazowych do tego odbiorcy przez to przedsiębiorstwo energetyczne,
  • dowód uiszczenia zapłaty za tę fakturę.

Przyznanie przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta refundacji podatku VAT nie wymaga wydania decyzji. Jedynie odmowa przyznania zwrotu podatku VAT, uchylenie lub zmiana wysokości refundacji podatku VAT oraz rozstrzygnięcie w sprawie nienależnie pobranej refundacji podatku VAT wymagają wydania decyzji urzędu.

Wnioski na dodatek do gazu są przyjmowane w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Mircu, Mirzec Stary 9 w godzinach pracy Ośrodka (pon. od 7.30 do 17.00, wt. – pt. -7.30 do 15.30.

Wzór wniosku word

Wzór wniosku pdf

Powrót do góry