Komunikat. Szacowanie strat spowodowanych suszą - Gmina Mirzec

Herb gminy Mirzec

Od 24 lipca 2023r. producenci rolni będą mogli zgłaszać wnioski o szacowanie strat w uprawach rolnych spowodowanych suszą w gospodarstwach rolnych i działach specjalnej produkcji rolnej poprzez aplikację publiczną „Zgłoś szkodę rolniczą” dostępną na stronie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Ponadto na wniosek rolnika dopuszcza się szacowanie strat przez Komisję Gminną. Szkody spowodowane suszą będą oszacowane w terminie do 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku przez producenta rolnego, nie później niż do czasu zbioru plonu głównego danej uprawy albo jej likwidacji i nie wcześniej niż od wschodów upraw. Komisja Gminna będzie sporządzać raport z oszacowania szkód za pomocą publicznej aplikacji w terminie 60 dni od dnia oszacowania szkód nie później niż do 15 października br. oraz przekaże Wojewodzie Świętokrzyskiemu uwierzytelniony przez członków komisji wydruk tego raportu.

Do wniosku producent rolny dołącza:

  1. Kserokopię wniosku o płatności bezpośrednie w celu informacji o powierzchni gospodarstwa rolnego.
  2. W przypadku posiadania zwierząt gospodarskich kopie zgłoszenia do systemu Identyfikacji i Rejestracji Zwierząt (IRZ).

Zasadnym jest aby wnioski o szacowanie szkód składać indywidualnie w aplikacji publicznej – „Zgłoś szkodę rolniczą”, ponieważ aplikacja dla gminy zostanie uruchomiona dopiero w sierpniu.

Informacja i przyjmowanie wniosków realizowane będzie w Urzędzie Gminy w Mircu, w sekretariacie i pok. 213, 314.

Tel. Kontaktowy: 41/ 276 -71-70 lub 41/276-71-80, 41/ 276-71-89.

Powrót do góry