Konkurs Prezesa GUS na najbardziej cyfrową gminę Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021 - Gmina Mirzec

Wystartował konkurs Prezesa GUS na najbardziej cyfrową gminę. Wystarczy spisać się samodzielnie przez Internet, a następnie zachęcić do tego rodzinę, znajomych i osoby z najbliższego otoczenia. Najbardziej cyfrowa gmina otrzyma atrakcyjne nagrody rzeczowe! Przypominamy, że spis trwa do 30 września 2021 r.

Na czym będzie polegało zadanie konkursowe?

Zadaniem konkursowym jest zachęcenie przez gminy jak największej liczby zobowiązanych na jej terenie osób fizycznych do dokonywania samospisu internetowego, prowadzonego za pośrednictwem interaktywnej aplikacji dostępnej na stronie internetowej Głównego Urzędu Statystycznego https://spis.gov.pl/.

Wskaźnik samospisu internetowego stanowiący podstawę do wyłonienia zwycięskich gmin będzie uwzględniał samospis internetowy dokonany w okresie od początku do końca trwania NSP 2021, tj. od 1.04.2021 r. do 30.09.2021 r. do godziny 23:59.

Przypominamy, że Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań w 2021 r. jest realizowany metodą samospisu internetowego oraz uzupełniająco: metodą wywiadu telefonicznego i metodą wywiadu bezpośredniego. Najłatwiej spisać się samodzielnie przez Internet na stronie spis.gov.pl. Wystarczy komputer lub inne urządzenie mobilne podłączone do Internetu. Miejsca spisowe są dostępne również w urzędach gmin. Osoby, które nie mają dostępu do Internetu mogą odwiedzić najbliższy urząd gminy lub skorzystać z opcji “spisz się przez telefon” na infolinii spisowej obsługiwanej przez pracowników statystyki publicznej od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00 pod numerem: 22 279-99-99. Respondenci, którzy nie będą mogli samodzielnie spisać się poprzez formularz internetowy lub telefoniczne na infolinii spisowej, zostaną spisani przez rachmistrzów telefonicznie lub podczas wywiadu bezpośredniego. Rachmistrzowie dzwonią z numeru 22 828 88 88 lub z numeru infolinii spisowej tj. 22 279 99 99. Od 23 czerwca br. rachmistrzowie realizują również wywiady bezpośrednie.

Kto może zgłaszać gminę do konkursu i w jaki sposób?

Zgłoszenia gminy może dokonać w terminie od 15.07 do 30.09 2021 r. do godz. 23:59 wójt, burmistrz, prezydent miasta bądź osoba upoważniona przez włodarza gminy. Zgłoszenia należy wypełnić i przesłać za pośrednictwem specjalnie utworzonej do tego celu aplikacji webowej dostępnej pod adresem: https://rejestracja.stat.gov.pl/KonkursGmin/

Skąd będzie wiadomo, która gmina wygrała?

Wskazanie zwycięskich gmin dokonane zostanie na podstawie przygotowanej przez Centrum Informatyki Statystycznej aplikacji cyfrowej do monitorowania liczby osób fizycznych, które spiszą się w kanale samospisu internetowego, w stosunku do liczby osób fizycznych zobowiązanych do spisania się na terenie danej gminy.

W jakim terminie trwa konkurs?

Konkurs trwa od 15 lipca do 30 września 2021 r. Zgłoszenia mogą być przesyłane przez Uczestników do dnia 30 września 2021 r. do godziny 23:59.

Kiedy poznamy zwycięskie gminy?

Wyłonienie zwycięskich gmin oraz ogłoszenie wyników nastąpi w terminie do 15 listopada 2021 r. Lista zwycięskich gmin zostanie opublikowana na stronie https://spis.gov.pl/ oraz w mediach społecznościowych GUS i podległych Prezesowi GUS jednostkach statystyki publicznej.

Kto dostanie nagrodę specjalną?

W każdym województwie dla gminy najbardziej zaangażowanej we współpracę z urzędem statystycznym, wykazującej największą aktywność wśród społeczności lokalnej zostanie przyznana nagroda specjalna. Brane są pod uwagę wszystkie działania obejmujące okres od początku do końca trwania NSP 2021 tj. od 1.04.2021 r. do 30.09.2021 r. do godziny 23:59.

Źródło informacji: spis.gov.pl

Powrót do góry