Opieka zdrowotna, szkolnictwo zawodowe oraz drogi powiatowe były tematami spotkania z przedstawicielami władz Powiatu Starachowickiego.
Spotkanie na temat zagadnień leżących w gestii Powiatu Starachowickiego odbyło się w środowe popołudnie w Urzędzie Gminy w Mircu. Uczestniczyli w nim zaproszeni goście: starosta starachowicki Piotr Ambroszczyk, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych Andrzej Klimczak i dyrektor szpitala w Starachowicach Milena Witczak, wójt gminy Mirzec Mirosław Seweryn a także radni, sołtysi i mieszkańcy gminy Mirzec. Rozmawiano o remontach i inwestycjach na drogach powiatowych położonych na terenie gminy Mirzec, planach na usprawnienie specjalistycznej i podstawowej opieki zdrowotnej i obsługi pacjenta w starachowickim szpitalu oraz rozwoju szkolnictwa zawodowego w naszym powiecie.
Starosta Piotr Ambroszczyk i dyrektor Andrzej Klimczak poinformowali, że nie wszystkie drogi powiatowe spełniają kryteria przewidziane dla dróg powiatowych. W związku z tym Powiat będzie dążyć do przekazywania tych dróg po wykonanych remontach samorządowym gminnym. Jeśli chodzi o planowane remonty i inwestycje, to w tym roku rozpoczęła się inwestycja przebudowy chodnika dla pieszych w Gadce. W planach jest także przebudowa skrzyżowania w Tychowie Nowym, remont drogi powiatowej w Mircu-Malcówkach oraz budowa łącznika pod lasem pomiędzy drogą w Mircu-Poddąbrowie i ulicą Langiewicza.
Dyrektor szpitala Milena Witczak mówiła o planach na poszerzenie oferty opieki zdrowotnej dla mieszkańców o poradnię stomatologiczną oferującą zabiegi w pełnym znieczuleniu, poradnię dermatologiczną, wydłużeniu godzin pracy poradni rehabilitacyjnej dla dzieci oraz dla osób dorosłych, remoncie oddziału położniczego i ginekologicznego, planach na uruchomienie Poradni Zdrowia Psychicznego oraz Oddziału Chirurgii Głowy i Szyi.
Starosta Piotr Ambroszczyk mówił o planach rozwoju kształcenia zawodowego między innymi poprzez praktyczną prezentację zawodów w Centrum Kształcenia Zawodowego w Starachowicach, na którą chciałby zaprosić uczniów kończących naukę w szkołach podstawowych. Zajęcia praktyczne ułatwiłyby uczniom określenie swoich predyspozycji zawodowych i podjęcie decyzji co do dalszego kształcenia.