Plan zrównoważonej mobilności miejskiej Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Północy był tematem konsultacji, które przeprowadzone zostały w Urzędzie Gminy w Mircu.
W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele gminy Mirzec z wójtem Mirosławem Sewerynem, wójt gminy Pawłów Marek Wojtas, przewodniczący Rady Gminy w Mircu Jan Zawisza, dyrektorzy szkół, sołtysi, przedstawiciele Młodzieżowej Rady Gminy Mirzec.
Prelegentem spotkania był przedstawiciel zespołu opracowującego dokument dr inż. Maciej Michnej z Politechniki Krakowskiej, który przedstawił wyniki badań dotyczących preferencji transportowych mieszkańców 17 gmin wchodzących w skład Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Północy a następnie omówił założenia Planu zrównoważonej mobilności miejskiej. Dokument, który jest zgodny z dokumentami europejskimi, krajowymi oraz lokalnymi, opracowywany jest w celu zapewnienia możliwości ubiegania się o fundusze na budowę infrastruktury i wdrażanie rozwiązań, które w przyszłości ograniczą ruch samochodów osobowych. Priorytetem jest wypracowanie rozwiązań promujących ruch pieszy i rowerowy oraz korzystanie z transportu publicznego między innymi poprzez budowę ścieżek i tras rowerowych i likwidację białych plam na mapie transportu publicznego.
Wójt gminy Mirzec Mirosław Seweryn podkreślił, że gmina stara się rozwiązywać problemy komunikacyjne mieszkańców poprzez uruchomienie Gminnych Linii Komunikacyjnych, na których wykonywanych jest ponad 1 700 kursów miesięcznie. Gminy nie są jednak w stanie zapewnić połączeń komunikacyjnych z większymi ośrodkami w województwie lub kraju, ponieważ leży to gestii urzędów wyższego szczebla.
Wójt gminy Pawłów Marek Wojtas powiedział, że opieranie komunikacji publicznej wyłącznie na komercyjnych firmach przewozowych nie może być dobrym rozwiązaniem, ponieważ na liniach nierentownych żadna z firm prywatnych nie będzie realizować kursów. Potrzebne są rozwiązania systemowe nie tylko w skali gmin, gdzie udaje się uruchamiać gminne linie komunikacyjne, ale w znacznie szerszej skali.