Dane podstawowe:
Centrum Usług Wspólnych w Mircu
Adres: Mirzec Stary 9, 27-220 Mirzec
Tel/Fax: (41) 276 71 96
NIP: 664 21 35 779
REGON: 366134412
E-mail: cuw@mirzec.pl, admirzec@poczta.onet.pl
Godziny pracy:
Poniedziałek-Piątek 730-1530
Kierownictwo:
Kierownik – Agata Mundzik
Główny księgowy – Dorota Szot
tel. (41) 276 71 96, (41) 27-13-024
Przedmiot działalności i kompetencje:
Centrum Usług Wspólnych pełni funkcję jednostki obsługującej placówki oświatowe, dla których organem prowadzącym jest Gmina Mirzec.
Jako jednostka budżetowa Gminy Mirzec funkcjonuje od 1 stycznia 2017 roku, wcześniej jako Zespół Obsługi Ekonomiczno-Administracyjnej Szkół i Przedszkoli w Mircu od 1 stycznia 2000 r.
Do zadań CUW w Mircu należy :
1) Obsługa administracyjna, finansowa i organizacyjna jednostek obsługiwanych:
a) prowadzenie rachunkowości : prowadzenie ksiąg rachunkowych, rozliczanie inwentaryzacji, wycena aktywów i pasywów oraz ustalenie wyniku finansowego, sporządzanie sprawozdań finansowych i innych, które wynikają z ksiąg rachunkowych,
b) fachowe doradztwo planowania finansowego, w szczególności przygotowanie niezbędnych danych do sporządzania wniosku budżetowego projektu planu finansowego jednostek zgodnie z wymogami prawa finansowego,
c) prowadzenie obsługi kasowej i bankowej jednostek,
d) przygotowywanie list płatniczych, organizowanie wypłat wynagrodzeń , ewidencjonowanie danych o zatrudnieniu i wynagrodzeniu pracowników obsługiwanych jednostek, dokonywanie wymaganych rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych oraz Urzędem Skarbowym oraz wystawianie zaświadczeń,
e) sporządzanie wymaganych sprawozdań z zakresu realizowanych zadań finansowych, funduszu płac i zatrudnienia we współpracy z dyrektorami jednostek,
f) obsługa zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
g) prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych,
h) wprowadzanie danych do Systemu Informacji Oświatowej (SIO 1 i SIO 2),
i) dokonywanie analiz finansowych i organizacyjnych jednostek,
j) gromadzenie i przechowywanie dokumentacji finansowej obsługiwanych jednostek,
k) archiwizacja dokumentacji.
2 ) Wykonywanie zadań gminy z zakresu edukacji publicznej i kultury fizycznej :
a) przygotowanie projektów uchwał Rady Gminy i zarządzeń Wójta dotyczących kształtowania sieci gminnych jednostek oświatowych, zakładania, przekształcania i likwidowania gminnych jednostek oświatowych, a także regulaminów wynagradzania nauczycieli i innych uchwał i zarządzeń w zakresie oświaty,
b) przeprowadzanie procedury oceny pracy dyrektorów,
c) przeprowadzanie procedur związanych z nauczycielskimi awansami zawodowymi, w tym przygotowywanie decyzji w sprawie nadania lub odmowy nadania stopnia awansu zawodowego,
d) opiniowanie arkuszy organizacyjnych i aneksów do arkuszy placówek oświatowych, szczególnie pod kątem analizy skutków finansowych,
e) prowadzenie akt osobowych dyrektorów placówek oświatowych ,
f) opracowywanie wniosków w zakresie odznaczeń, nagród i wyróżnień dla dyrektorów placówek oświatowych Gminy Mirzec,
g) prowadzenie spraw z zakresu organizacji dowozu uczniów, w tym uczniów niepełnosprawnych ,
h) prowadzenie kontroli spełniania obowiązku szkolnego i ewidencji obowiązku nauki przez młodzież w wieku 16-18 lat z terenu gminy oraz prowadzenie postępowań egzekucyjnych w tym zakresie,
i) realizacja rządowych programów pomocowych, w zakresie oświaty i wychowania przedszkolnego w tym udzielanie i rozliczanie przyznanych dotacji,
j) prowadzenie ewidencji niepublicznych placówek oświatowych, postępowań związanych z wpisem
niepublicznych placówek oświatowych do ewidencji, przygotowywanie decyzji o wpisie, odmowie dokonania wpisu lub skreślenia z ewidencji placówek niepublicznych,
k) prowadzenie rejestru żłobków i klubów dziecięcych oraz spraw związanych z wpisem do rejestru,
l) prowadzenie bazy danych oświatowych w zakresie zadań przewidzianych dla organu prowadzącego – System Informacji Oświatowej,
ł) przygotowywanie na potrzeby Wójta niezbędnych materiałów i informacji dotyczących oświaty i wychowania,
m) administrowanie obiektem sportowym Orlik 2012.