Wtorek, 16 października 2018
imieniny: Gawła, Florentyny, Grzegorza

Aktualności

Ponad milion złotych na e-usługi w gminach Mirzec i Wąchock

11.10.2018 | Napisał: Admin | Kategoria: Informacje

Wójt gminy Mirzec Mirosław Seweryn podpisał wartą ponad milion złotych umowę z Marszałkiem Województwa Świętokrzyskiego na projekt „Rozwój e- usług w gminach Mirzec i Wąchock”.

 

 


Gmina Mirzec, która jest liderem projektu, otrzyma na ten cel 1.044.315 złotych. Wartość całego projektu, który będzie realizowany w dwóch sąsiednich gminach opiewa na 1.228.606 złotych. Wartość projektu dla gminy Mirzec to 835.530,97 złotych, przy czym wysokość unijnego dofinansowania ma wynieść 710.201,32 złotych. Wartość projektu w gminie Wąchock to 393.075,25 złotego, a wysokość dofinansowania to 334.113,97 złotych. Planowane zakończenie projektu to koniec czerwca 2019 roku.

- Dzięki wdrożeniu projektu poprawi się jakość i dostępność e-usług na terenie dwóch gmin. W ramach podpisanej dziś umowy wdrożymy nowe  e-usługi, które skrócą czas usług świadczonych w administracji, umożliwią mieszkańcom elektroniczne składanie dokumentów zarówno w księgowości podatkowej jak i obsłudze mieszkańców, czyli ewidencji – powiedział wójt Mirosław Seweryn.

Marszałek Adam Jarubas wyraził przekonanie, że wprowadzenie do szkół dziennika elektronicznego da wiele nowych możliwości w zakresie komunikacji, co z pewnością wpłynie na jakość współpracy pomiędzy nauczycielem a rodzicami ucznia. Dodał, że jest przekonany, że dzienniki elektroniczne będą cieszyły się dużym zainteresowaniem.

Nowy system oznacza skrócenie czasu załatwiania spraw urzędowych bez konieczności wychodzenia z domu, możliwość stałego monitorowania stanu swojej sprawy, szybszy i łatwiejszy dostęp do informacji publicznej. Po zakończeniu wdrażania projektu każdy mieszkaniec gmin Mirzec i Wąchock – po uwierzytelnionym zalogowaniu się do systemu – będzie mógł korzystać z wielu przydatnych aplikacji, ułatwiających mu kontakt z urzędem, także dzięki aplikacjom mobilnym. Dzięki usłudze e-obywatel mieszkaniec będzie mieć elektroniczny dostęp do swojego konta, poprzez które w łatwy sposób sprawdzi na przykład kwoty podatków do zapłaty za dany rok, raty płatności podatku, raty płatności za odbiór odpadów. Dodatkowo system będzie mógł komunikować się z mieszkańcami dzięki spersonalizowanej usłudze e-obywatel System Powiadomień SMS. Oznacza to, że mieszkaniec może otrzymywać wiadomości SMS przeznaczone tylko dla niego, na przykład z przypomnieniem o racie płatności podatku. Urząd Gminy w Mircu zyska licencję elektronicznego obiegu dokumentów,  licencję księgowości podatkowej. Powstanie zapasowa serwerownia, a pracownicy Urzędu Gminy przejdą odpowiednie szkolenia.

Nowością dla nauczycieli i rodziców będzie wprowadzenie we wszystkich szkołach dzienników elektronicznych. W każdej klasie, w której odbywają się lekcje, zostanie ustawiony komputer z systemem - ziennik elektroniczny. Projekt zakłada zakup w tym celu 94 komputerów. Nauczyciel podczas lekcji po zalogowaniu się do systemu będzie mógł umieszczać w dzienniku uwagi na temat ucznia, jego oceny czy nieobecności. Te adnotacje będą mogli niemal natychmiast zobaczyć rodzice dziecka – już bez czekania na wywiadówkę. Aby sprawdzić oceny czy frekwencję dziecka rodzic  będzie musiał zalogować się do systemu przy pomocy indywidualnego hasła. Zanim dzienniki elektroniczne będą funkcjonować, 139 nauczycieli, 8 administratorów i 8 sekretarzy będzie musiało odbyć szkolenia z ich obsługi. Projekt obejmuje też zakup pięcioletniej licencji na prowadzenie dzienników elektronicznych.

Tekst i foto: Urząd Gminy w Mircu


Urząd Gminy w Mircu
pon. 7.30-17.00

wt. - pt. 7.30-15.30

Mirzec Stary 9
27-220 Mirzec

tel./fax (0-41) 27 13 033
lub 27 13 016

Nr rachunku UG:
BS o/Mirzec
26 8523 0004 0006 0046 2000 0007




Wójt gminy Mirzec
Mirosław Seweryn tel. (041) 27 67 171


Sekretarz gminy

Marta Ziomek tel. (041) 27 67 173

Przewodnicząca Rady Gminy w Mircu
Agnieszka Idzik-Napiórkowska

Wiceprzewodniczący Rady Gminy
Jan Zawisza

Skarbnik gminy

Wanda Węgrzyn Tel. (041) 27 67 174





Adres Urzędu Gminy w Mircu

ug_mirzec@poczta.onet.pl

Elektroniczna skrzynka podawcza
http://epuap.gov.pl/wps/portal

Administrator strony
Jacek Rafalski - admin@
mirzec.pl