Piątek, 18 września 2020
imieniny: Stefanii, Irmy, Stanisława

Strona główna

Komunikat w sprawie szacowania szkód w rolnictwie

28.06.2018 | Napisał: Admin | Kategoria: Informacje

Wójt Gminy Mirzec powołał 28 czerwca 2018r. pracę komisji gminnej, która zajmie się ocenianiem szkód wyrządzonych przez suszę.

 

 

 

Zgodnie z systemem monitoringu suszy (http://www.susza.iung.pulawy.pl) obszar gminy Mirzec został wykazany, jako obszar zagrożony suszą. Szczegółowe dane dotyczą suszy
w poszczególnych uprawach: zboże jare, zboże ozime, krzewy owocowe, rośliny bobowate, rośliny strączkowe. Inne uprawy nie są dotknięte klęską suszy, w takim stopniu jak zboża.

W szacowaniu strat w łąkach maksymalny poziom ustala się dla:

  • łąk dwukośnych – I pokos 60%, II pokos 40%;

  • łąk trójkośnych – I pokos 50%, II pokos 30%, III pokos 20%.

Szacując straty w pastwiskach należy wziąć pod uwagę strukturę plonów zielonki pastwiskowej w okresie wegetacji, przyjmując, że:

  • I rotacja (maj, czerwiec) – 50%,

  • II rotacja (lipiec, sierpień) – 30%,

  • III rotacja (wrzesień, październik) – 20%.

W celu właściwego szacowania strat wynikłych z długotrwałej suszy Wójt Gminy Mirzec powołał z dniem 28 czerwca 2018r. pracę komisji gminnej, która zajmie się ocenianiem szkód wyrządzonych przez suszę. Biorąc pod uwagę szybką wegetację roślin w bieżącym roku, można się spodziewać, że zbiór plonów nastąpi zdecydowanie szybciej niż w poprzednich latach. Przypomina się, że szacowanie strat może się odbyć wyłącznie przed zbiorem danej uprawy.

Pracami kieruje przewodnicząca komisji pani Katarzyna Tomczak we współpracy z panem Andrzejem Kutwinem.

W przygotowaniu wniosków pomogą pracownicy Urzędu Gminy w Mircu w pokojach: 120, 213,217 w godzinach pracy. Telefon kontaktowy: sekretariat 41/271 30 33, 41/276 71 70.

Składanie poprawnie wypełnionych wniosków w sekretariacie Urzędu Gminy w Mircu do 10 lipca 2018r.

W załączeniu udostępniono „Wniosek o szacowanie szkód powstałych w wyniku niekorzystnego zjawiska atmosferycznego w gospodarstwie” wraz z załącznikiem „Zgody na przetwarzanie danych”. Dokumenty są również do pobrania na stanowiskach pracy w ww. pomieszczeniach. >>

Wniosek >>
Załącznik do wniosku >>

Tekst: Andrzej Kutwin

Prawdopodobnie Twoja przeglądarka nie ma zainstalowanego dodatku Flash Player.Pobierz najnowszą wersję



Prawdopodobnie Twoja przeglądarka nie ma zainstalowanego dodatku Flash Player.Pobierz najnowszą wersję






Urząd Gminy w Mircu
pon. 7.30-17.00

wt. - pt. 7.30-15.30

Mirzec Stary 9
27-220 Mirzec

tel./fax (0-41) 27 13 033
lub 27 13 016

Nr rachunku UG:
BS o/Mirzec
26 8523 0004 0006 0046 2000 0007




Wójt gminy Mirzec
Mirosław Seweryn wojt@mirzec.pl


Sekretarz gminy
Marta Ziomek tel. (041) 27 67 173 sekretarz@mirzec.pl

Przewodniczący Rady Gminy w Mircu
Jan Zawisza

Wiceprzewodnicząca Rady Gminy
Agnieszka Idzik-Napiórkowska

Skarbnik gminy

Wanda Węgrzyn tel. (041) 27 67 174 skarbnik@mirzec.pl





Adres Urzędu Gminy w Mircu

sekretariat@mirzec.pl

Elektroniczna skrzynka podawcza
http://epuap.gov.pl/wps/portal

Administrator strony
Jacek Rafalski admin@mirzec.pl