Piątek, 18 września 2020
imieniny: Stefanii, Irmy, Stanisława

Strona główna

Gmina Mirzec z unijnym dofinansowaniem. Wniosek na drugim miejscu listy rankingowej!

24.03.2018 | Napisał: Admin | Kategoria: Informacje

Gmina Mirzec dostała unijne dofinansowanie na realizację projektu finansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014 – 2020 „Rozwój e-usług w gminach Mirzec i Wąchock”. Lista rankingowa projektów zakwalifikowanych do realizacji została ogłoszona na stronie Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego. W gronie 19 świętokrzyskich gmin, które znalazły się na liście podstawowej, na drugim miejscu uplasowała się gmina Mirzec.

Gmina otrzyma 85 procent dofinansowania na realizację projektu „Rozwój e-usług w gminach Mirzec i Wąchock”. Wartość całego projektu to 1.228.606,22 złotych, z czego dofinansowanie wyniesie1.044.315,29 złotych. Gmina otrzymała całą kwotę, o którą wnioskowała.
Projekt realizowany będzie w gminach Mirzec i Wąchock, ale to gmina Mirzec jest beneficjentem projektu i będzie nadzorować jego realizację. Wartość projektu dla gminy Mirzec to 835.530,97 złotych, przy czym wysokość unijnego dofinansowania ma wynieść 710.201,32 złotych. Wartość projektu w gminie Wąchock to 393.075,25 złotego, a wysokość dofinansowania to 334.113,97 złotych.

Ułatwienie dla mieszkańców
Dzięki wdrożeniu w życie projektu poprawi się jakość i dostępność e-usług mieszkańców gminy Mirzec i gminy Wąchock. Projekt zakłada zakup i wdrożenie nowych usług: e-usługi dla Urzędu, e-Obywatel Portal Powiadomień SMS, e-Obywatel Portal Płatności i Rozliczeń, e-Obywatel Odpady, e-Obywatel Portal Rezerwacji, e-Obywatel Wnioski i Formularze, strefa ePUAP, e-Obywatel Karty Informacyjne, e-Obywatel Portal Informacyjny i Aplikacja Mobilna.

Urząd Gminy w Mircu zyska licencję elektronicznego obiegu dokumentów,  licencję księgowości podatkowej. W Urzędzie Gminy w Mircu powstanie także zapasowa serwerownia oraz dodatkowy serwer pod system e-obywatel, a pracownicy Urzędu Gminy w Mircu przejdą odpowiednie szkolenia.

Po zakończeniu wdrażania projektu każdy mieszkaniec gmin Mirzec i Wąchock – po uwierzytelnionym zalogowaniu się do systemu – będzie mógł korzystać z wielu przydatnych aplikacji, ułatwiających mu kontakt z urzędem, także dzięki aplikacjom mobilnym. Dzięki usłudze e-obywatel mieszkaniec będzie mieć elektroniczny dostęp do swojego konta, poprzez które w łatwy sposób sprawdzi na przykład kwoty podatków do zapłaty za dany rok, raty płatności podatku, raty płatności za odbiór odpadów. Dodatkowo system będzie mógł komunikować się z mieszkańcami dzięki spersonalizowanej usłudze e-obywatel System Powiadomień SMS. Oznacza to, że mieszkaniec może otrzymywać wiadomości SMS przeznaczone tylko dla niego, na przykład z przypomnieniem o racie płatności podatku.

Nowy system oznacza też skrócenie czasu załatwiania spraw urzędowych, bez konieczności wychodzenia z domu, możliwość stałego monitorowania stanu swojej sprawy, szybszy i łatwiejszy dostęp do informacji publicznej.

Dzienniki elektroniczne w szkołach
Dzięki unijnemu dofinansowaniu duże zmiany czekają też uczniów, ich rodziców i nauczycieli szkół w obu gminach. Projekt rozwoju e-usług oznacza wprowadzenie dzienników elektronicznych we wszystkich placówkach. W każdej klasie, w której odbywają się lekcje, zostanie ustawiony komputer z systemem dziennik elektroniczny. Zgodnie z projektem, wykonawca usługi będzie musiał dostarczyć do 8 szkół w gminie Mirzec 94 stacje robocze dla nauczycieli.

Nauczyciel po zalogowaniu się do systemu podczas lekcji będzie mógł korzystać z dziennika elektronicznego. Do dziennika, także po uwierzytelnionym zalogowaniu, będą mogli zajrzeć rodzice uczniów – już bez czekania na tradycyjną wywiadówkę. To usprawni kontakt na linii nauczyciel – rodzic, ma też zwiększyć udział rodziców w kształceniu ich dziecka.

Zanim dzienniki elektroniczne będą funkcjonować, 139 nauczycieli, 8 administratorów i 8 sekretarzy będzie musiało odbyć szkolenia z obsługi dziennika elektronicznego. Unijny projekt obejmuje też zakup pięcioletniej licencji na prowadzenie dzienników elektronicznych.

Planowane rozpoczęcie realizacji projektu to początek lipca 2018 roku, planowane zakończenie – 30 czerwca 2019 roku.

 

Prawdopodobnie Twoja przeglądarka nie ma zainstalowanego dodatku Flash Player.Pobierz najnowszą wersję



Prawdopodobnie Twoja przeglądarka nie ma zainstalowanego dodatku Flash Player.Pobierz najnowszą wersję






Urząd Gminy w Mircu
pon. 7.30-17.00

wt. - pt. 7.30-15.30

Mirzec Stary 9
27-220 Mirzec

tel./fax (0-41) 27 13 033
lub 27 13 016

Nr rachunku UG:
BS o/Mirzec
26 8523 0004 0006 0046 2000 0007




Wójt gminy Mirzec
Mirosław Seweryn wojt@mirzec.pl


Sekretarz gminy
Marta Ziomek tel. (041) 27 67 173 sekretarz@mirzec.pl

Przewodniczący Rady Gminy w Mircu
Jan Zawisza

Wiceprzewodnicząca Rady Gminy
Agnieszka Idzik-Napiórkowska

Skarbnik gminy

Wanda Węgrzyn tel. (041) 27 67 174 skarbnik@mirzec.pl





Adres Urzędu Gminy w Mircu

sekretariat@mirzec.pl

Elektroniczna skrzynka podawcza
http://epuap.gov.pl/wps/portal

Administrator strony
Jacek Rafalski admin@mirzec.pl